E-komercijos iššūkiai ir CRM sistemos

E-komercijos iššūkiai ir CRM sistemos

Pasaulinės pandemijos įtaka pastebimai pakoregavo vartotojų pirkimo įpročius ir visos tendencijos rodo e-komercijos augimą. Kartu su juo elektroninėms parduotuvėms kyla daugybė iššūkių, kuriuos būtina įveikti siekiant sėkmingos veiklos ir efektyvios plėtros. Ši tendencija pastebima įvairiose pramonės šakose, tačiau daugelis verslų jiems nebuvo tinkamai pasiruošę, todėl jau dabar susiduria su problemomis. Apžvelgsime, kaip CRM sistemos gali padėti įveikti laukiančius iššūkius ir užsitikrinti sėkmingą veiklą elektroninės prekybos srityje.

Išbandykite Hanna Pamatykite kainas

Alternative Text

Konkurencinga rinka

Išaugęs apsiperkančių internetu vartotojų skaičius lėmė intensyvią konkurenciją. Šiandien reikia įdėti nemažai pastangų siekiant išsiskirti iš konkurentų, visai nesvarbu, ką norėtumėte parduoti. Vadovaujantis bendrąja taisykle, internetu perkantys vartotojai informacijos apie pardavėjus taip pat ieško internete, tad būti tarp populiariausių rezultatų paieškos sistemoje tampa gyvybiškai svarbu. Vis dėlto net ir mokama reklama paieškos sistemos nebūtinai užtikrina sėkmę, nes pirmųjų vietų skaičius yra galutinis ir ribotas, o pardavėjų tiek daug, kad reklamos kainos ne visada atperka gaunamą pelną.

Kyla klausimas kaip dar galima išsiskirti ir atrasti savo klientų ratą? SEO strategija vis dar yra svarbi, tačiau elektroninės parduotuvės turėtų ieškoti ir kitų būdų. Juolab, šiuolaikiniai pirkėjai norimas prekes nebūtinai randa paieškos sistemose. Dėl šios priežasties svarbu stebėti ir analizuoti savo vartotojų rato kelią iki pirkimo proceso. Galbūt jūsų parduotuvę internete vartotojai atranda per rekomendacijos, o galbūt apsilankymų skaičių augina socialiniai tinklai ar reklama interneto portaluose?

Žinant vartotojų kelią iki produkto galima tikslingai ir efektyviai panaudoti reklamos biudžetą auginant pardavimus. CRM sistema, jei kaupiate reikšmingus duomenis ir vykdote vartotojų apklausas, gali pateikti atsakymus į šiuos svarbius klausimus. Ir tokią analizę tikslinga pradėti jau dabar: kol daugelis konkurentų vis dar galvoja, kad pagrindinis kelias rasti produktus yra pozicijos paieškos sistemose, galite mažesniais kaštais išnaudoti kitus kanalus, kurti rekomendacijomis pagrįstas lojalumo sistemas ir kt.

Saugus elektroninės prekybos valdymas

Daugelis seniau veikiančių elektroninių parduotuvių taip pat turi ir fizines parduotuves ar atsiėmimo punktus. Pastebima tendencija, kad naujai besikuriančios e-parduotuvės veikia tik internetinėje erdvėje, visiškai atsisakydamos tiesioginio kontakto su pirkėjais. Kai kurių produktų atveju tokia taktika pasiteisina, tačiau jei pirkėjai yra konservatyvesni, nedidelė fizinė parduotuvė ar atsiėmimo punktas gali gerokai padidinti parduotuvės reitingus.

Kitas pavyzdys – pirkimo procesas. Nesunku pastebėti, kad vienose parduotuvėse jis labai optimizuotas ir greitas, o kitose – išsamus, leidžiantis pirkėjui detaliai pažinti produktą prieš jį perkant. Kuris pasirinkimas geresnis? Vienareikšmio atsakymo nėra, nes šiuo atveju viskas priklauso nuo pirkėjo ir produkto, o kurį metodą pasirinkti gali atsakyti tik išsami analizė.

Saugų elektroninės parduotuvės valdymą užtikrina žinios apie vartotojus ir jų poreikius. Taip nereikia eksperimentuoti ir investuoti lėšų į neefektyvius sprendimus. CRM sistemos šiuo atveju yra nepakeičiamas įrankis, nes didelės duomenų bazės analizė be tam pritaikytų sprendimų būtų tokia sudėtinga, kad praktiškai neįmanoma.

Vartotojų pasitenkinimo užtikrinimas

Laimingi vartotojai – tai pakartotiniai pirkimai ir pajamos. Deja, gana dažnai apie tai yra pamirštama. Įvairios analizės rodo, kad lojalūs klientai įmonei atneša iki 80 proc. pajamų, todėl pasistengti dėl savo pirkėjų tikrai verta.

Į pagalbą ateina CRM sistemos, kurių moduliai užtikrina efektyvų bei greitą problemų sprendimą ir leidžia klientams teikti personalizuotus pasiūlymus. Tai galimybės, kurias verta išnaudoti siekiant pralenkti konkurentus. Greitas ir patogus pristatymas, nuolaidų sistemos, mažos dovanėlės – visa tai lengva užtikrinti, kai elektroninės parduotuvės veikla yra tobulai sustyguota.

Be to, net ir tokia smulkmena kaip online patariantis konsultantas gali padėti parduoti. CRM sistema leis komandai pasiskirstyti užduotis ir užtikrinti aukščiausios kokybės aptarnavimą, kurį klientai vis dar vertina priimdami sprendimą pasirinkti konkretų pardavėją internete.

CRM sistemos įtaka kainodarai

Užtikrinant laisvą prekių ir paslaugų judėjimą išaugo ir konkurencija. Jei sugalvotumėte konkretų vieno gamintojo produktą, jį galėtumėte įsigyti tikrai ne vienoje elektroninėje parduotuvėje ir netgi iš skirtingų šalių. Ar produktas nuo to pasikeistų? Nepasikeistų, tad kai renkatės, kur pirkti produktą, priimate tam tikrus sprendimus kaip vartotojas.

Tokią vartotojų elgseną svarbu stebėti. Daugeliu atveju konkuruojančios parduotuvės sėkmę lemia mažesnė kaina, tačiau jei pasirinkimo kriterijus būtų tik ji, visada laimėtų interneto prekybos gigantai. Tad kur slypi paslaptis? CRM sistemos padės atsakyti į šį sudėtingą klausimą. Vieni klientai labiausiai vertina pristatymo greitį ir aptarnavimo kokybę, kitiems svarbi pridedamoji vertė ar patogumas užsakant. Be to, ir ta pačia kaina žinant savo pirkėjų poreikius galima varijuoti labai įvairiai: pavyzdžiui, nemokamas pristatymas leidžia už produktą prašyti truputį didesnės kainos arba atvirkščiai.

Pažinti savo klientus e-prekyboje tampa gyvybiškai svarbu. Tik žinant pirkėjų elgsenos modelį ir motyvus galima sėkmingai išlikti konkurencinėje kovoje sėkmingai suderinant tiek klientų, tiek įmonės interesus. Ieškant atsakymų į šiuos sudėtingus klausimus reikia apdoroti didelius duomenų kiekius, todėl CRM sistemos yra patogus ir efektyvus įrankis, leidžiantis visapusiškai optimizuoti veiklą.