Kiek iš tikrųjų kainuoja CRM sistema?

CRM sistemos kaina yra labai svarbus veiksnys. Kiekvienas verslas yra suinteresuotas patirti kuo mažesnius veiklos kaštus, o lėšų investicijoms ir plėtrai ne visada yra. Dėl šių priežasčių kartais CRM sistemos diegimo yra atsisakoma arba jis atidedamas vėlesniam laikui, nors tai yra didelė klaida – sistemos naudojimas gali atnešti naudos jau šiandien. Be to, CRM sistemos nauda auga ir geriausiai atsiskleidžia ilgalaikėje perspektyvoje. Panagrinėkime, kiek iš tikrųjų kainuoja CRM sistemos ir kaip galima sumažinti reikalingą investiciją ar išlaidas.

CRM programos kainos

Reikia pripažinti, kad CRM sistemų programinės įrangos kainos svyruoja labai plačioje amplitudėje. Rinkoje galima rasti ir visiškai nemokamų programų, ir kainuojančių iš tikrųjų didelius pinigus. Svarstote, kas lemia šį skirtumą? Priežasčių gali būti daugybė: sistemos išbaigtumas, funkcionalumas, integracijos, bendras sistemos vartotojų skaičius ir vartotojų skaičius jūsų įmonėje, tiekėjo pasirinkta kainodara ir kt. Iš pirmo žvilgsnio sistema gali pasirodyti paprasta ar netgi primityvi, tačiau prisiminkite, kad kuo paprastesnis jos naudojimas, tuo brangiau kainavo jos kūrimas.

CRM sistemų kainodara

Daugelis CRM sistemų tiekėjų siūlo du variantus, kuriuos tikslinga aptarti detaliau. Vienas jų – vadinamoji CRM sistemos nuoma. Jos principas yra sistemos naudojimas už tam tikrą mokestį, kuris ribojamas naudojimosi laiku. Mokestis gali būti nustatomas pagal vartotojų skaičių arba fiksuotas už tam tikrą laikotarpį (šis apmokestinimo būdas yra mažiau populiarus). Taip pat gali būti taikomi įvairūs apmokestinimo planai, pavyzdžiui, ribojant funkcionalumą, tačiau toks sprendimas iš esmės tinka tik trumpalaikiams laikotarpiams arba testavimui.

Kitas variantas yra CRM sistemos pirkimas, kai įsigyjama CRM sistema tampa įmonės nuosavybe ir gali būti naudojama pagal poreikius. Tokiu atveju nereikia papildomai mokėti už vartotojų skaičių, tačiau susidaro sistemos priežiūros ir aptarnavimo, atnaujinimo ir plėtros kaštų.

Konservatyviu požiūriu CRM sistemos pirkimas visada atrodo ekonomiškesniu ir saugesniu sprendimu, tačiau greitai keičiantis aplinkos veiksniams rinkoje, jis tampa vis mažiau praktišku. Sistemos nuoma, nors santykinai ir kainuoja brangiau (ypač didelių įmonių atveju), yra optimalesnis sprendimas. Visų pirma, nuomojantis sistemą neteks sukti galvos dėl jos aptarnavimo ir palaikymo. Be to, sistemos nuoma neužkerta kelio ateityje naudojamą sistemą įsigyti – tokio pokyčio darbuotojai net nepajustų.

Ar egzistuoja nemokamos CRM sistemos?

Vienareikšmiškai atsakyti į šį klausimą sudėtinga. Nemokamų CRM sistemų iš tikrųjų yra, tačiau praktinis jų pritaikymas – labai ribotas. Nemokamos sistemos pasižymi siauru arba ribotu funkcionalumu, dažnai yra neišbaigtos ir nepatogios vartotojui, todėl jų naudojimas sudaro dideles laiko sąnaudas. Be to, nemokamos CRM sistemos nesuteikia kalbos pasirinkimo galimybės, o kai kuriems darbuotojams tai gali būti rimta kliūtimi sistema naudotis, o kitiems – sukelti didesnę atmetimo reakciją. Visa tai lemia žemą sistemos naudojimo efektyvumą.

Daugelis tiekėjų taip pat siūlo nemokamai CRM sistema naudotis ribotą laiką. Šis laikotarpis yra skirtas susipažinimui su funkcionalumu ir sistemos testavimui, todėl tokio pasiūlymo nereikėtų vertinti kaip nemokamos sistemos. Vis dėlto šį laikotarpį galima įtraukti į bendrą naudojimosi sistema laiką, tad tokia galimybė nusprendus naudoti konkrečią sistemą sumažins pradinius kaštus.

Ar verta kurti savo CRM sistemą?

Senesnių CRM sistemų ribotas pritaikymas ir didelė kaina vertė verslą ieškoti alternatyvių sprendimų. Dėl to kai kurios didesnės įmonės ryžosi kurti savo sistemas ir jos vis dar yra naudojamos iki šiol. Visgi šiandien toks pasirinkimas yra neekonomiškas ir sudėtingas, keliantis daugybę iššūkių. Visų pirma, sudėtinga rasti patikimą CRM sistemos kūrėją, nes tokios programinės įrangos kūrimas reikalauja specifinių žinių ir patirties. Nuosavos CRM sistemos išlaikymas sudaro palyginti didelius kaštus: reikalinga nuolatinė priežiūra ir palaikymas, atnaujinimai ir patobulinimai, integracijų kūrimas. Žinoma, į bendras išlaidas reikėtų įtraukti ir nuosavos sistemos kūrimo kainą, kuri nėra maža.

Šiandieninė rinka siūlo universalias ir lengvai pritaikomas CRM sistemas, kurias galima nuomoti. Tai aukštesnis patikimumo lygmuo, paprastesnis naudojimas ir aptarnavimo paslaugos viename. Dėl šių priežasčių šiandien neverta svarstyti sprendimo kurti nuosavą CRM sistemą, nes tai paprasčiausiai neapsimoka.

Kaip sumažinti CRM sistemos kaštus?

Geriausias būdas sumažinti CRM sistemos sudaromus kaštus – tinkamas sistemos pasirinkimas. Brangiausiai kainuoja klaidos, nes CRM sistema didžiausią naudą atneša ilgalaikėje perspektyvoje. Priėmus neteisingą sprendimą, reikėtų sistemą keisti, o tai sudaro daugybę problemų, eikvoja laiką ir sukelia stiprų sistemos atmetimo efektą darbuotojams. Dėl šios priežasties CRM sistemos pasirinkimas turėtų būti gerai apgalvotas žingsnis, žengiamas tik gerai įvertinus visus aspektus. Apie tai, kaip pasirinkti CRM sistemą daugiau skaitykite kituose mūsų tinklaraščio įrašuose.