Lūžio taškas: kada CRM sistemos diegimas yra būtinas?

Versle dažnai susiduriama su laiko trūkumu, todėl visai nenuostabu, kad kai kurios įmonės CRM sistemos diegimą lyg ir svarsto, bet vis atidėlioja. Vis dėlto toks sprendimas nėra palankiausias: ilgainiui „gesinti gaisrus“ tampa vis sunkiau ir sudėtingiau, o veikiant įtemptomis sąlygomis atrodo, kad tokiems svarbiems sprendimams kaip CRM programos diegimas laikas paprasčiausiai netinkamas. Nors iš tikrųjų kaip tik CRM programa yra išsigelbėjimas, kuris leis viską sustatyti į savo vietas ir veikti optimaliai. Sistemos diegimo atidėliojimas gali virsti brangiai kainuojančia ar net pražūtinga klaida, tad aptarkime pagrindines situacijas, kuriose šio sprendimo atidėlioti nebegalima.

Sudėtingas įmonės valdymas

Ar verslą valdyti sunku ir sudėtinga? Žinoma, tačiau tai priklauso nuo laikotarpio, įmonės dydžio, situacijos rinkoje ir daugybės kitų veiksnių – štai taip paprastai galime leistis į ilgą, tiesiog nesibaigiančią diskusiją. O jei kiekvienoje situacijoje turėtumėte pagalbą – aiškiai struktūrizuotą įrankį, kuris padeda priimti pagrįstus sprendimus ir pateikia realias prognozes? Kiekvienas vadovas pripažins, kad taip iššūkius įveikti būtų daug lengviau.

Svarbius sprendimus priimti visada sunku, kyla daugybė abejonių ir klausimų. Viskas būtų daug paprasčiau, jei vadovai turėtų tikslią informaciją apie esamą situaciją ir galėtų ją įvertinti. Prognozės, pagrįstos realios situacijos analize, taip pat yra svarbus pagrindas priimti vienokius ar kitokius sprendimus. Vis dėlto naudojant tradicinius metodus informacijos rinkimo ir apdorojimo galimybės yra labai ribotos: didelėse organizacijose kyla informacijos surinkimo ir patikimumo problemų, o informacijos analizė net ir mažame versle reikalauja daugybės laiko, kurio „gaisrų gesinimo“ metu paprasčiausiai nėra.

Modernios CRM sistemos yra lengvai prieinamos ir renka duomenis be papildomų sąnaudų. Dar daugiau – tokios sistemos netgi sumažina duomenų rinkimo ir apdorojimo kaštus, o duomenų bazė yra kur kas patikimesnė. Tai patikima ir svarbi pagalba vadovams, leidžianti priimti tikslius ir pagrįstus sprendimus: su CRM sistema sudėtingas įmonės valdymas tampa daug paprastesnis.

Kodėl CRM sistemos reikia dabar?

Jei eilinį kartą galvojate CRM sistemos diegimą atidėti „geresniems laikams“ arba dabar nerandate laiko šio sprendimo priėmimui, kviečiame pažvelgti į keletą tipinių situacijų, kurios puikiai parodo, kad delsdami eikvojate išteklius ir pailginate laikotarpį iki sėkmingos bei efektyvios veiklos.

CRM sistemos diegimas neatidėliotinas, jei:

  • Sudėtinga sekti, kuo užsiima komanda. Pasiekus tam tikrą komandos dydį, tiek tiesioginiams, tiek ir generaliniams vadovams tampa sunku sekti komandos bei atskirų jos narių darbinę veiklą. Čia kyla dilema: smulkinti vidinę valdymo struktūrą ar diegti CRM sistemą? Iš pirmojo žvilgsnio tinkami abu sprendimo būdai, tačiau ar naujasis tarpinės grandies vadovas bus geras specialistas, ar jis sugebės tiksliai kontroliuoti kiekvieno savo komandos nario darbą ir visos komandos veiklą apskritai? Be to, vienas svarbiausių klausimų – kiek toks specialistas kainuos įmonei? Pasvarstykite ir aiškiai suvoksite, kad CRM sistemos nėra tokios brangios. Taip pat jos pateiks daug tikslesnę informaciją ir nuolat rinks duomenis, atskleidžiančius, ką veikia visa komanda ir kiekvienas jos narys.
  • Sunku išskirti prioritetus. Pakilimo laikotarpiais viskas atrodo paprasta, tačiau ištikus krizei tampa labai sunku išskirti svarbiausius prioritetus. Atsakomybė slegia vadovų pečius, o tinkamų sprendimų priėmimas be pagrįstų duomenų prilygsta būrimui iš kavos tirščių. Jei atsidūrėte tokioje situacijoje, kurioje reikalingi greiti, tikslūs ir teisingi sprendimai, nedelsiant apsvarstykite CRM sistemos diegimą. Žinoma, iš tikrųjų sistema jau turėjo būti įdiegta, tačiau šiuo atveju galioja taisyklė geriau vėliau, negu niekada. Net ir kelių dienų duomenys padės priimti laikinus sprendimus ir pamažu išsikapstyti iš krizės.
  • Neaiški pardavimų prognozė. Pardavimai – svarbiausia veiklos sritis, tačiau jos prognozė keičiantis vidiniams ir išoriniams veiksniams yra itin sudėtinga užduotis. Įvertinti daugybę kintamųjų, kiekvieno darbuotojo indėlį, skirtingų kanalų efektyvumą – vadinamiesiems tradiciniams metodams yra neįveikiama užduotis, ypač jei pagrįstai reikalausime aukšto patikimumo. CRM sistemos gali sutartu būdu rinkti informaciją apie kiekvieną pardavimo operaciją ir automatiškai pateikti ataskaitas įvairiais pjūviais. Taip atskleidžiama potencialių pardavimų vertė, galima išskirti pelningiausius ar nepelningiausius segmentus ir kt.
  • Sudėtingas monitoringas. Tradiciškai manoma, kad tai tik didelių kompanijų problema, tačiau monitoringas ir kontrolė yra vienodai sudėtingos užduotys visose įmonėse. Visų pirma, šias operacijas labai veikia tarpusavio santykiai. Vienintelis būdas eliminuoti šiuos veiksnius yra automatizacija, kurią įgalina CRM sistemos.

CRM sistemos veiksmingai sprendžia paminėtas ir kitas situacijas, o kuo didesnė duomenų bazė yra sukaupta, tuo patikimesni duomenys iš sistemos yra gaunami. Dėl šios priežasties sistemos diegimo niekada nereikėtų atidėlioti – tai veiksminga krizinių situacijų prevencija, nes įmonė turi galimybę visada veikti optimaliu režimu.