Patarimai, kaip lengviau „susidraugauti“ su CRM sistema

CRM – santykių su klientais valdymo sistema, kuri tampa vis populiaresniu ir reikalingesniu verslui įrankiu. Galima sakyti, dabar gyvename CRM eroje – sistemą naudoja daugelis įmonių, o pasiekiami rezultatai stulbina, tad CRM sistema šiuolaikiniame versle tampa būtinybe, o ne pasirinkimu.

Vis dėlto neišvengiama ir iššūkių, o vienas didžiausių yra CRM sistemos diegimas.

Darbo su CRM sistema pradžia

Startas visada yra itin svarbus etapas, tačiau darbo su CRM sistema pradžia ne visada būna sklandi, daugelis įmonių susiduria su darbuotojų baimėmis. Reikia pastebėti, kad daugelis jų tikrai neturi pagrindo: laikui bėgant CRM sistemos tapo gerokai paprastesnės, draugiškesnės vartotojui ir lengvai naudojamos. Jei vis dar svarstote, galima pasitelkti analogijos su socialiniais tinklais pavyzdį: „Facebook“ atsirado prieš 15 metų, o šiandien socialiniu tinklu naudojasi ne tik jaunimas, bet pensinio amžiaus žmonės – tai tapo įprasta, kaip įprastomis po truputį tampa ir CRM programos.

CRM sistema turėtų būti sklandžiai naudojama nuo jos įdiegimo įmonėje pradžios, tad verta tam pasiruošti. Darbuotojus reikia supažindinti ir atsakyti į klausimus, rinktis taktiką, kuri padės greičiau „susidraugauti“ su sistema. CRM diegimas turėtų būti sprendimas, kuris didina produktyvumą, veiklos efektyvumą ir įgalina optimizaciją, tad to ir siekite – neleiskite nugalėti nepagrįstiems mitams bei trikdžiams.

CRM sistemos priėmimo praktika

Pirmiausia svarbu informuoti darbuotojus apie pokyčius – CRM sistemos diegimas yra pokytis, kuris tiesiogiai paveiks darbuotojus, tad tokios žinios nereikia slėpti. Daug naudingiau su naujiena darbuotojus supažindinti iš anksto.

Jei CRM programa iki šiol įmonėje nebuvo naudojama, žemesnio lygio darbuotojai dažnai yra kankinami abejonių, kad CRM atims darbą iš jų. Verta paaiškinti, kad sistema yra įrankis darbui, o ne darbuotojas. Net priešingai: CRM darbuotojams, kurie dažnai atlieka pasikartojančias užduotis, suteikia galimybę atskleisti savo potencialą kitose srityse, „išlaisvina“ juos panaudojant procesų automatizavimą.

Darbuotojus verta įtraukti į planavimo procesą, jie turėtų patys įvardinti savo poreikius ir lūkesčius sistemos atžvilgiu. Galiausiai, ši informacija bus labai naudinga sprendžiant, kokią CRM programą pasirinkti.

Rinkitės patikimą programą ir pasikvieskite atstovą pabendrauti su darbuotojais. Dažniausiai pagrindiniai klausimai yra susiję su duomenų saugumu, sistemos trikčių sprendimais ir pan. Darbuotojams yra svarbu pasitikėti sistema, su kuria jie dirbs.

Motyvuokite darbuotojus kuo greičiau pereiti prie darbo su sistema. Tam galima naudoti specialią motyvacinę sistemą ir mokymosi etape paversti viską smagiu žaidimu. Pavyzdžiui, gali būti apdovanojami aktyviausiai sistemoje veikiantys darbuotojai.

Prisiminkite, svarbiausia yra suteikti reikiamą informaciją ir laiko darbuotojams patiems įsitinkinti CRM sistemos teikiama nauda.